tisdag, mars 11, 2008

Men Pontus då..

~ 01.30


I'm baack.. mwaha

Efter klagomål ifrån diverse människor har jag bestämt mig för att börja blogga igen, så lätt blir ni inte av med mig ;)

Ja, jag kom iväg till Alex tillslut. Vi skulle egentligen laga lasagne, men det slutade med att jag, han och en tjej som heter Johanna låg och tjockade oss till saw 4, har bara sett den sådär 4 gånger innan, men i alla fall. Johanna var riktigt stimmig, precis vad jag behövde. (sen att jag somnade ett tag är ju en annan sak.. men äh, jag har en tendens att göra det ganska lätt hos Alex faktiskt)

Som de flesta vet är jag ganska lat faktiskt, så jag bestämde mig för att hoppa av bussen på ga, gå och hälsa på Della och Jenny på max och vänta där i en halvtimme på att kunna ta 219 till Tågagatan västra, dvs en hållplats närmre än konserthuset. Är man tjockis så är man. Jag hade faktiskt skoskav med så.. ^^

Jag tog för givet att det skulle vara hellugnt som vanligt på max, det brukar nämligen vara det sådär på kvällen innan stängning, men icke. En pundare vid namn Pontus hade låst in sig på toan i några timmar för att ja, göra lite saker som nog inte hade så mkt med toaletten att göra egentligen. Pontus vägrade i alla fall komma ut, och eftersom det bara var Della och Jenny som jobbade o knappt ngn i serveringen ringde de polisen. Pontus kom ut precis innan polisen hann komma, men det var inte så farligt. Precis som vi hade hoppats var det såklart unga poliser av det motsatta könet i lagom ålder, vi var nöjda. Alltså ja, poliserna kände tydligen igen Pontus, det var så vi fick reda på hans namn. Bara så ni vet liksom.


-snygg polis: "men Pontus, har du varit här och stökat igen?"
-Pontus: "jag har ätit mat"


haha, vi bara "okej", det var nog verkligen det han gjorde på toan eftersom han kom ut med en jolle i handen.. han sa ju iofs inte vad det var han hade ätit.
Jag var ju så klart tvungen att stanna kvar på max fram tills detta var löst, så självklart missade jag min buss. Men, det är ju såhär med pendeln att missar man en, är man bara i god tid till nästa. De säger ju så i alla fall, så ja, jag väntade på min buss inne på max i en timme.
Vi satte igång Freddes skiva som innehåller en massa schlagerlåtar, haha. vi blev självklart sjukt tjejiga och dansade rundor lite.

Nu är jag hemma, typ no shit, hade nog inte suttit och skrivit annars.
Jag var ute med Ninja en runda eftersom hon för ovanlighetens skull var speedad, nu ligger hon och är helt däckad på golvet, söt är hon :)
Jag borde försöka sova nu, ska bara hålla lilla Fredrik sällskap lite till, annars blir han nog lite ledsen, och det vill vi ju inte. eller? ' (6)
nejdå.


Sleep tight, don't let the bedbugs bite v



(jag måste bara avsluta med en bild på Oliver Sykes för att han är sjukt söt ^^ )













2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA, Pontus är lätt min nya homeboy! Ska också börja äta på Max toaletter när Della jobbar xD Men vad sött att du minns mig där lite i slutet också, sjukt hedrad känner jag mig ;D

Anonym sa...

kille pontus. inte ens få sitta på dass ifred ):